سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجوی سیاسی در بیانات رهبر معظم انقلاب

 

دل بى آلایش جوان، هنگامى که با نور ایمان و فروغ اندیشه ى عالمانه روشن شود گنجینه اى الهى است که فرآورده هاى آن، امروز و فرداى کشور را بهره مند مى سازد. در مرحله ى کنونى، آنچه مى باید پس از تحصیل علم، در صدر فعالیت هاى دانشجوئى قرار گیرد، ارتقاء فکرى دانشجویان در زمینه ى فرهنگ و سیاست است. امروز هیچ کس نمى تواند انکار کند که فورى ترین هدف دشمنان جمهورى اسلامى، تسخیر پایگاه هاى فرهنگى در کشور است. آنان در صددند بدین وسیله، باورهاى اسلامى و انقلابى را که اصلى ترین عامل ایستادگى ملت ایران در برابر نظام سلطه ى استکبارى است، از ذهن ها و دل ها بزدایند و باورهاى سلطه پذیرى و فرودستى در برابر غرب را به جاى آن بنشانند. تلاش آشکار از سوى واسطه ها و دست نشاندگان امپراتوری هاى زر و زور، در بسیارى از عرصه هاى فرهنگى براى تردیدافکنى در مبانى اسلام و انقلاب، امروز افراد دیر باور را نیز به دغدغه افکنده است، و کسانى که دیروز هشدار در برابر شبیخون فرهنگى را جدّى نمى گرفتند، امروز آن را به چشم خود مى بینید.

بى شک نخستین آماج این شبیخون، جوانان اند، به ویژه آنان که در جاده ى دانش و فرزانگى قدم برمى دارند و آینده ى فرهنگى و سیاسى کشور در دست آن ها است. درست است که دشمن به رغم تلاش و هزینه ى فراوان، نتوانسته است به محصول مورد نظر خود دست یابد، ولى به روشنى مى دانیم که مهم ترین پاسخ کوبنده ى بدخواهان، معرفت و ایمان روشن بینانه و قدرت تحلیل سیاسى است، و این ها همان است که تشکل هاى دانشجوئى شایسته ى همت گماشتن و پرداختن به آن مى باشند.

شما جوانان عزیز مى توانید اثر انگشت دشمن را در بسیارى از مسائلى که امروزه در فضاى سیاسى و فرهنگى مطرح است، مشاهده کنید و نشانه هاى هدفمندى این مسائل و جریانات را به سوى تغییر باورهاى اسلامى و انقلابى ببینید. این واقعیّت باید سمت و سوى فعالیت هاى جامعه ى اسلامى دانشجویان و دیگر تشکل هاى اسلامى دانشجوئى را ترسیم کند.

در این راه، آموختن دین و سیاست از انسان هاى امین و آگاه و نیز رعایت پرهیزگارى و پارسائى در کار شخصى و جمعى، و البته کمک و راهنمائى طلبیدن از خداوند دانا و مهربان، خطّ روشن و مسیر بى ضلالت است.

از خداوند متعال توفیق همه ى شما را مسئلت مى نمایم.

و السّلام علیکم و رحمة اللّه

سید علىّ خامنه اى

10/ 6/ 1380



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در جمعه 90/8/13 ساعت 1:0 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


معیارهمسر خوب از نظر رهبر معظم انقلاب

 

[اشاره: این نوشته بخشی از پرسش و پاسخی صمیمی است که جمعی از بانوان در میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سال 1377در محضر مقام عظمای ولایت با معظم له داشته اند.]

یکی از دانشجویان حاضر:

... وقتی آدم به کسی علاقه مند می شود، دوست دارد که از جوانب مختلف زندگی او خبردار باشد. مابه دلیل این که با جوانان سروکارمان بیشتر است، مسأله ازدواج برایمان مسأله خیلی مهمّی است. چیزی که ما همیشه با آن مواجه بوده ایم، این مسأله بوده که معیارهایی که برای ازدواج وجود دارد چیست؟ البته هرکسی معیارهایی برای خودش دارد؛ منتها ما امروز که بحمدالله خدمت شما رسیدیم و این توفیق را داریم که از بیاناتتان مستقیماً استفاده کنیم، می خواهم این را مستقلاًّ بپرسم که اصلاً شما چه معیارهایی را برای ازدواج جوانان پیشنهاد می فرمایید و اگر صلاح می دانید، مقداری درباره مسائل شخصی - مثلاً فرزندانتان که ازدواج کردند، یا ان شاءالله ازدواج خواهند کرد - بفرمایید که چه معیارهایی را در چنین مسائلی در نظر می گیرید که ما ان شاءالله استفاده کنیم.

رهبر معظم:

بله؛ معیارهایی که در ذهن من هست، خیلی خارج از آنچه که در ذهن عرفِ متشرّعه ماست، نیست. من اصرار دارم بر نفی بعضی از معیارها؛ یعنی چیزی که من بیشتر روی آن تأکید می کنم، ارائه یک چارچوب معیاری نیست. چون می دانید اسلام، میدان را باز گذاشته، ضمن این که ارزش هایی را در درجه اوّل قرار داده است؛ اما مردم را در آن چارچوب، صددرصد محدود نکرده است - که حالا ممکن است مثالی عرض بکنم - بنابراین من در تعیین معیارها خیلی اصراری ندارم، بلکه در نفی بعضی از معیارها اصرار دارم.

یکی از معیارهایی که من به شدّت مایل به نفی آن هستم، مسأله ثروت است. وقتی جوانی می خواهد ازدواج کند - چه پسر و چه دختر - اصلاً نباید ثروت همسر و نامزد ازدواجش را مورد توجّه قرار دهد. به نظر من این یک جاذبه گمراه کننده است نه یک جاذبه حقیقی. پس این نباید مورد نظر باشد؛ کمااین که در مورد خود ما هم همین طور بوده است. در موارد معدودی که بوده - دو تن از فرزندان من ازدواج کرده اند - به کلّی این معنا مورد نظر نبوده است.

جنبه دیگری که اصلاً نباید مورد نظر باشد، عبارت است از «تشخّص اجتماعی». این هم اصلاً نباید مورد نظر باشد. من شنیده ام - به گوشم خورده - بعضی افراد که می گردند تا پسری را برای دخترشان ، یا دختری را برای پسرشان انتخاب کنند - خوشبختانه در خودِ دخترها و پسرها کمتر هست؛ مربوط به پدرها و مادرهاست - می گردند تا عروسی، یا دامادی را انتخاب کنند که حتماً وابسته به بیت و شخصیت شهیر، یا سِمت معروفی باشد. این هم به نظر من معیار غلطی است و نبایستی مورد نظر باشد. بعضی از جاذبه هایی هم که به شکل صوری جوانان را جذب می کند، به نظر من برای ازدواج نبایدبه شکل معیار به آنها نگاه کرد. مثلاً پسرها یا دخترها بگردند، هرجا چشمشان را گرفت، آن را معیاری قرار دهند! هر موردی که چشمشان را گرفت و جذب کرد، آن را کافی بدانند! این هم به شدّت مورد برحذر داشتن و پرهیز دادن ماست؛ که ما می خواهیم دخترها و پسرها در این دام ها گرفتار نشوند.

از اینها که بگذریم، ممکن است دختری یا پسری مایل باشد که حتماً همسرش تحصیلات عالی کرده باشد؛ یکی دیگر نه، به این اهمیت نمی دهد. من این مثال را می زنم، برای این که معلوم شود معیارهای مثبت و قابل قبول، محدود نیست. التفات می کنید؟ یا فرض کنید کسی اهل منطقه ای از کشور است، دوست می دارد که همسرش حتماً وابسته به آن منطقه باشد؛ یعنی راه باز است. بعضی ها حتماً دلشان می خواهد که همسرشان جزو کسانی باشد که در راه خدا حرکتی کرده باشد، تلاشی کرده باشد، جانباز، خانواده شهید و از این قبیل باشد. بعضی این را جزو معیارهای خودشان نمی دانند. من می خواهم از این جهت، معیار مثبتی گفته نشود، تا این که به معنای محدود کردن باشد. فقط می خواهم آن مرزهای منفی را ملاحظه کنم. ما البته در مورد فرزندان خودمان، بیشتر به این چیزها نظر داشتیم.

البته من لازم می دانم که سلیقه و خواستِ دختر و پسر رعایت شود. من حقیقتاً این را شرط می دانم. اگر چه رضای دختر و رضای پسر، شرط صحّتِ عقد است؛ اما آن رضای در عالم مباحث حقوقی، غیر از آن چیزی است که من در شرط تحقّق ازدواجِ دو نفر، دنبالش هستم. من دلم می خواهد شرایط به نحوی باشد که حتماً محبّتی به وجود بیاید؛ یعنی اصلاً بدون محبّت انجام نشود. نه این که بگویم بایستی قبل از ازدواج، محبّت باشد؛ نه، این را نمی گویم. اما در مجموع، پسندی وجود داشته باشد - هم دختر، آن پسر را بپسندد و هم پسر، آن دختر را - که این پسند، زمینه ایجاد محبّت ماندگاری باشد.

البته محبّت، قابل زوال است؛ اما قابل عمق دادن هم هست. این،دست خودِ آدم است. از جمله کارهایی که خداوند متعال با وجود پیچیده بشر انجام داده، این است که تا حدود زیادی اختیار محبّت را به او داده است. حال بگذریم از بعضی از محبّت های تند که گفته می شود اختیاری نیست و شعرا هم درباره اش حرف های زیادی زده اند - آنها به اصطلاح، استثناهای وجود بشر است - اما قاعده این است که دو نفری که مایه ای از محبّت، بینشان باشد، راحت می توانند این محبّت را آبیاری و بالنده کنند و آن را زیاد نمایند. به هرحال این هم چیزی است که لازم است.



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در چهارشنبه 90/8/11 ساعت 7:2 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


آیا ازمجرد بودن خسته شده اید؟

 آیا اغلب دوستان شما نامزد داشته و یا متاهل هستند و شما هنوز مجردید؟

 آیا فکر می کنید سنتون بالا رفته و هنوز ازدواج نکرده‌اید؟

 آیا آخرین فرد خانواده هستید که هنوز ازدواج نکرده است؟

 آیا به تازگی طلاق گرفته‌اید؟

اگر به هر کدام از سوالات فوق جواب مثبت دادید، احتمالا تحت فشار هایی برای صورت دادن یک ازدواج نا درست هستید. این فشار تاثیری است که دوستان، خانواده، اجتماع و یا برنامه‌ریزی احساسی خودتان بر شما می‌گذارند و این پیام را به شما می‌دهند که «باید با کسی ازدواج کنید؛ در غیر این صورت، حتما مشکلی دارید.» اگر به دلائل بیرونی و یا درونی احساس اجبار می‌کنید ممکن است با کسی ازدواج کنید که در شرایط معمولی، هرگز او را انتخاب نمی‌کردید.

در زیر بعضی از انواع مختلف فشار بررسی شده است:

وقتی که احساس تنهایی می‌کنید و به تنگ آمده‌اید، احتمال آنکه انتخاب‌های ضعیف‌تری بکنید، بالا می‌رود در نهایت از ازدواجی کمتر راضی ‌ کننده سر در خواهید آورد.

 

 

فشار سنی

 

وقتی یکی از بستگان یا دوستان چنین می‌گوید: «سنت داره میره بالا. پس چرا هنوز ازدواج نکرده‌ای؟» ویا  این نگرش که «سن شما از حد مشخصی گذشته و هنوز ازدواج نکرده اید ،پس غیرطبیعی هستید.»  از جمله عوامل فشار سنی است.البته اینکه آن سن، چه سنی است، از شخصی به شخص دیگر فرق می‌کند. خودآگاه یا ناخودآگاه احتمالا سنی را به عنوان سن ازدواج، مدنظر دارد. این سن ممکن است که از زمینه‌های خانوادگی شما، سن ازدواج خواهران و یا برادرانتان و یا از ذهنیت خودتان که سن «بلوغ فکری» چه سنی است، آمده باشد.به منظور درک خاستگاه فشار سنی، می‌بایست به تاریخ هزاران سال قبل نگاه کنیم. در آن زمان هر چه زودتر مرد یا زن جوانی ازدواج می‌کرد و تشکیل خانواده می‌داد، بهتر بود. شخصی به مجرد اینکه به سی یا سی و پنج سال می رسید دیگر «میانسال» به حساب می‌آمد. بنابراین کاملا طبیعی بود که خانواده او بخواهند هنگامی که هنوز نوجوان است، ازدواج کند. گرچه روزگاران بسیاری از آن قدیم الایام می‌گذرد، اما ما هنوز تا حد زیادی متاثر از طرز تفکری هستیم که پدران ما با آن زندگی می‌کردند. صرف‌نظر از اینکه این فشار از جانب چه عاملی باشد، در هر حال، ممکن است از استانداردهایی که از «همسر ایده‌آل» برای خود تعریف کرده‌اید، دست کشیده و چشم‌پوشی کنید و صرفا به خاطر چیزهایی که دیگران فکر می‌کنند و نه بر طبق خواسته واقعی خود، ازدواج کنید. در سطور زیر سعی داریم دلایل نادرست را برای انتخاب های ناموفق به شما معرفی کنیم تا با آگاهی از آنها بتوانید از خطر های احتمالی آن دور بمانید. 

تنهایی و استیصال

همه ما تنهایی را تجربه کرده‌ایم. و در برهه‌هایی از زندگی  از لحاظ روحی، احساس تنهایی داشته‌ایم و مستاصل بوده‌ایم که به کسی مهر بورزیم. اما متاسفانه ازدواجی که در ابتدا، اقدامی از سر تنهایی و برای نزدیک شدن به انسانی دیگر شروع می‌شود، می‌تواند به رابطه‌ای پیچیده و دردآور تبدیل شود. وقتی که احساس تنهایی می‌کنید و به تنگ آمده‌اید، احتمال آنکه انتخاب‌های ضعیف‌تری بکنید، بالا می‌رود در نهایت از ازدواجی کمتر راضی ‌ کننده سر در خواهید آورد.

انتخاب نادرست

عدم توجه به زندگی خود

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید، که عاشق بودن تا چه حد از تمرکز شما به امور دیگر می‌کاهد؟ هم و غم شما این می‌شود که برای مثال، چگونه احساسی دارد؟ چگونه رفتار شما، رفتار او را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ پس تعجبی نیست اگر که اغلب نه به آن خاطر که شخص مناسب را یافته‌ایم، بلکه از آن رو برای ازدواج اقدام می کنیم که بهانه‌ای برای سرباز زدن از زندگی و امورات خودمان داشته باشیم. اگر ...  وقتی با کسی صمیمی می شوید به علائق خود وقت کمتری اختصاص می‌دهید. اگر ...  معمولا کمی زود عاشق می‌شوید. اگر ...  از تنها بودن با خود لذتی نمی‌برید و ترجیح می‌دهید که با دیگران همراه باشید.  این احتمال وجود دارد که از ازدواج به منظور اجتناب از پرداختن به زندگی خودتان استفاده می‌کنید. بسیاری از مردم از این رو به ازدواج نیاز دارند که از کمبود شور و شوق و بی‌هدفی در زندگی خود خسته شده‌اند و به جای آنکه به درون خود نگاه کنند و دلیل این احساس را از درون خود جویا شوند، خود را درگیر روابط عشقی کرده و «آن» را هدف خود قرار می‌دهند. از آن رو که در چنین مواقعی، شما عاشق آن شخص نیستید؛ بلکه شیفته «سرگرمی» و «دل‌مشغولی» خود هستید. چنین روابطی هرگز سرانجامی نخواهد داشت.

نصیحت ما نیز به شما اینست که هرگز قبل از اینکه روح و زندگی خود را سرشار کنید، به خرید «شریک زندگی‌تان» نروید. یا حداقل از احساس خلاء و تنهایی مفرط، روحیه‌تان رو به مرگ نباشد.

 

پرکردن خلاء‌های احساسی و روحی خود

ما کودکانی هستیم با اندامی بزرگسالانه، با این حسرت و آرزو که دوستمان بدارند، پذیرفته شویم و کامل باشیم. نکته فوق‌العاده‌ای که در رابطه با عشق وجود دارد، اینست که می‌تواند شما را از احساس سرور، شادمانی و تعلق خاطری که شبیه آن را در هیچ جای دیگری نمی‌توانید بیابید،بر خوردار کند. با این وجود، این موهبت هنگامی که به منظور پر کردن خلاء‌های احساسی و روحی خود از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند خطرناک باشد. خلاء‌هایی که خود باید بیاموزید که چگونه پر کنید. یک ازدواج حقیقتاً سالم، درهای رشد و تعالی روحی هر دو طرف را می‌گشاید. همچنین به هر کدام از این دو شخص کمک می‌کند که خودباوری آنها از طریق احساس «دوست داشته شدن» و «پذیرفته شدن» از طرف شخص مقابل، بالا ‌برود. آیا شما به منظور پر کردن خلاء‌های روحی خود و نه به خاطر اینکه فرد مناسبی یافته‌اید،ازدواج می کنید. موقعی احساس خلاء روحی می‌کنید که از درون بطور مداوم احساس خالی بودن دارید. این خالی بودن ممکن است در مراحل معتدل‌تر به مانند یک نگرانی و یا تنش تجربه شود و در مراحل حادتر به درد، افسردگی و نامیدی تبدیل گردد. صرف این فکر که: «من با یکی ازدواج کرده ام »، موقتا احساس تنهایی شما را تعدیل خواهد کرد . و تنها پس از گذشتن دوران اوج این رابطه است که با ماهیت آن فرد روبرو می‌شوید و چه دردناک است که دریابید نه تنها احساس خلاءتان مرتفع نشده است، بلکه حتی حضور چنین شخصی، احساس خلاء و تنهایی‌تان را بیشتر نیز می‌کند. چنین شخصی توقع دارد که همسر او خلاء‌های احساسی و روحیش را که به مدت طولانی و حتی قبل از ازدواج با خود حمل می‌کرده، پر کند.این معقول است که از همسر خود انتظار داشته باشید تا به تنهایی شما نیافزاید یا شما را در التیام زخم‌هایتان حمایت کند و به شما عشق بورزد یا به شما بیاموزد که چگونه خود را دوست بدارید، اما در نهایت این شمایید که باید قهرمان خود باشید.

 

دوستان عزیز! هدف ما از ارائه این گونه مطالب این نیست که شما را در مورد انتخابتون دچار وسواس و تشویش گردانیم. بلکه ما می خواهیم با انگیزه های خود در هنگام انتخاب آشنا باشید،  دلائل نادرست را بشناسید تا ازدواجی صحیح را صورت دهید.

 

برگرفته شده از سایت تبیان



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در سه شنبه 90/8/10 ساعت 5:0 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


ما انقلاب خود را در جنگ به جهان صادر کردیم

  «ما انقلاب خود را در جنگ به جهان صادر کردیم.»

آن روز که خمینی کبیر(ره) این را گفت، شاید خیلی‌ها در باورشان نمی‌گنجید و حتی بعدها بر زبان آوردند که کجا انقلابمان را صادر کرده‌ایم. ما حتی درون کشور هم با خودمان مشکل داریم! تحولات تاریخ اما، همان بود که امام گفته بود....

 

اتفاقی که در بهمن 1357 افتاد، آتش بیدادی بود در زیر خاکستر استعمار غرب که جهان را پر کرده بود. دشمن، کم‌کم درد را احساس می‌کرد به درد یک زخم کاری و گزنده که ابهت پوشالی‌اش را فرو می‌ریخت. شبکة اول تلویزیونی بی‌.بی.‌سی گزارش داد: «آنچه در ایران در سال 1979 رخ داد، نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای تمام ادیان جهان، نقطه عطفی بود که از بازگشت میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به اصولگرایی مذهبی خبر می‌دهد.(1)»

روزنامه تایمز چاپ لندن هم نوشت: «دنیای غرب به دلیل انقلاب ایران، بار دیگر اسلام را کشف کرد... و ما غربی‌ها خیلی زود فهمیدیم که الله‌اکبر یعنی خدا بزرگ‌تر است.(2)»

با آغاز جنگ و دفاع جانانه فرزندان انقلابی خمینی کبیر، صفحه دیگری از انقلاب اسلامی ایران، گشوده شد، «شهوگار با دور بوندی» خبرنگار نیجریایی می‌گوید: «بعد از گذراندن دو روز در جبهه‌های جنگ، من به این نتیجه رسیدم که مسلمانان ایرانی امروز متعهدترین جنگ‌آوران روی زمین‌اند و اینها بزرگ‌ترین حادثه‌هایی هستند که اسلام در قرون اخیر داشته است و جمهوری اسلامی قوی‌ترین ملت جهان است.(3)»

پرفسور «بل» متخصص علوم سیاسی از دانشگاه تگزاس نیز در سخنرانی خود با عنوان «انقلاب ایران و جنگ ایران و عراق» در کویت می‌گوید: «ایران را می‌توان به عنوان یک ابرقدرت نام برد و این انقلاب باقی خواهد ماند و همچنان به پیش خواهد رفت، حتی اگر امام خمینی در بین مردم نباشد.(4)»

این نگاه پرفسور بل از مانایی انقلاب حکایت داشت، اما «تراب زمزمی» متفکر مسلمان تونسی، از صدور آن می‌گوید: «انقلاب اسلامی ایران فقط به ایرانیان تعلق ندارد، بلکه به همه مسلمانان جهان مربوط می‌شود. اوضاع لبنان، آفریقای جنوبی و... این را ثابت می‌کند و برای مسلمانان این کشورها محور، انقلاب ایران و رهبری امام خمینی است. در هر قیام و تظاهراتی از شعارهای انقلاب اسلامی استفاده می‌شود.(5)»

دشمن این جنگ را برای یک هدف مشخص آغاز کرده بود. به گفته «محمد ولد سالک» مسئول روابط خارجی پولیساریو:

«این جنگ، مأموریتی بود که از سوی آمریکا و ارتجاع منطقه، به منظور شکست انقلاب اسلامی به صدام واگذار شد.(6)»

نتیجه عکس داد و موجب استحکام پایه‌های انقلاب و صدور فرهنگ آن شد.

هر رزمنده‌ای که شهید می‌شد، هر عملیاتی که پیروز می‌شد و هر روز که می‌گذشت، جهان در حسرت فرو می‌رفت و آدم برفی با ابهت غرب را آب می‌کرد.

پایداری هشت ساله در جنگ تحمیلی، تکرار مشق پیروزی خون بر شمشیر بود و فقر وغنا، ایمان و رذالت و مظلوم و متجاوز را رو در روی هم قرار دارد و سرافرازی نصیب آنان شد که به خدای خویش ایمان داشتند و استقامت کردند.

اکنون ملت آزاده‌ای که پیروز میدان پیکار حق علیه باطل شد، آماده بود تا با عزت و افتخار، آموخته‌های خود را در اختیار دیگر ملت‌های مظلوم بگذارد.

محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، گوشه‌ای از این انتظارات را بازگو می‌کند: «عملیات فاو، کربلای 5 و والفجر 10 از عملیات‌های غرورآفرین ایران بود و پیروزی ما بعد از سال‌های اولیه جنگ باعث شد که با استفاده از «توسعه تجربی» که در جنگ به دست آمده بود. پیشرفت‌های قابل توجهی را در مقابل تهاجمات عراق به دست آوریم و این تجارب را در اختیار کشورهای لبنان و بوسنی و هرزگوین قرار دهیم که نهایتاً تأثیر مطلوب این‌گونه جنگ‌ها را نیز در آن دو کشور شاهد بودیم.»

وی اندیشه‌های «کلاسیک، چریکی و عملیات محدود رزمی» را از اندیشه‌های مطرح در دوران جنگ تحمیلی برشمرده و می‌افزاید: «بنی‌صدر با رهبری اندیشه کلاسیک و با چهار عملیات، نتوانست به مقابله با نیروهای عراقی بپردازد. عملیات چریکی نیز در آن دوران تنها توانست ضربه‌های کوچکی به دشمن وارد کند. ما در دوران جنگ با استفاده از فرماندهان جوان و نیروهای مخلص حاضر در صحنه‌های نبرد توانستیم ضربه های سنگینی به دشمن وارد کنیم که همین امر باعث شد با اندیشه عملیات «محدود درونی» به مقابله با رژیم بعث بپردازیم.»

امروز در جای‌جای جهان که فریاد مرگ بر آمریکا طنین‌انداز می‌شود و انسان‌های امیدوار و بیدار بر ستم و طاغوت می‌شورند، باید در آن رد پای انقلاب اسلامی ایران را یافت. اگر رژیم اشغالگر قدس که تنها در طول شش روز ارتش عربی را در هم شکسته بود، امروز در 33 روز تهاجم بی‌رحمانه به لبنان نتوانست به هیچ هدفی برسد و دست از پا درازتر از چنگال غیرتمندانه حزب‌الله گریخت، کدامین مکتب و کدامین انقلاب را باید پیروز نامید؟

پس به دلاورمردان و شیرزنان هشت سال دفاع مقدس باید تبریک گفت که سکوی پرش صدور انقلاب را با فداکاری‌های خود مهیا کردند.

حادثه‌ای در راه است. انقلاب اسلامی ایران صادر شده و آماده باش سراسری اعلام شده است. الیس الصبح بقریب؟

 

پی‌نوشت‌ها:

1. عصر امام خمینی،

  2. عصر امام خمینی، ص 65.

3. نیروهای مسلح در وصیت‌نامه امام، ص 90.

4. نیروهای مسلح در وصیت‌نامه امام، ص 190.

5. اطلاعات، 2/7/65، نقل از: نیروهای مسلح در وصیت‌نامه امام، ص 193.

6. انقلاب اسلامی در چشم‌انداز دیگران، ص 87.

 

 



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در شنبه 90/8/7 ساعت 7:11 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


دختر می خواهید یا پسر؟

امروزه پا به مطب هر متخصص زنان بگذارید، افرادی را خواهید دید که از دکتر و یا منشی آن مطب می پرسند شما می توانید برای ما تعیین جنسیت کنید؟ من و همسرم متمایلیم فرزندمان دختر/پسر شود .

شاید این سوال برای خود شما  نیز چندان قریب نباشد، شاید شما نیز جزء افرادی باشید که  پزشکان متعددی را راجع به این موضوع امتحان نموده  و از شیوه های پیشنهادی پزشکان مربوطه ، استقبال کرده باشید. 

بله، این دغدغه ذهنی بسیاری از زوجینی است که قصد بچه دار شدن دارند و خواهان آنند که فرزند متولد شده شان در آینده همانی باشد که آرزویش را دارند.

در این مقاله سعی نموده ایم اصلاعات مختصری را در زمینه تعیین جنسیت در اختیار زوجین قرار دهیم و آنان را با  اصول زیر بنایی روشهای پیشنهادی پزشکان آشنا سازیم.

شیوه های تعیین جنسیت عبارتند از:

 روش تغذیه ای

در این روش از طب سنتی و روش های علمی جدید استفاده می شود. طب سنتی و قدیمی مصرف برخی از مواد خوراکی را در هنگام باردار شدن مفید قلمداد می کند. بر این اساس ، استفاده مداوم از کاهو،توت فرنگی،خرمالو،هل، زعفران  و... به پسر شدن و مصرف ماست، ترشی،تخم مرغ و ... به دختر شدن جنین منجر می شود.

همچنین تحقیقات جدید نشان داده اند که تغییر در غلظت بعضی از املاح خون در  تعیین جنسیت موثر می باشد. محققان اظهار می دارند که افزایش سدیم و پتاسیم و کاهش کلسیم و منیزیم بدن، برای افرادی که خواهان فرزند پسر هستند و عکس آن برای دختر شدن جنین بسیار کمک کننده خواهد بود. رعایت این رژیم حداقل به مدت سه تا نه هفته الزامی است تا کار ساز باشد. تجویز رژیم غذایی با مقادیر معین و مراقبت های خاص همراه آن  بایستی حتما تحت نظر پزشک انجام گیرد چرا که انجام خودسرانه آن به هیچ وجه مفید واقع نخواهد شد.

 زمان بندی مقاربت

تعیین جنسیت با شما!

خانم ها هر ماه در اواسط سیکل خود یک یا چند تخمک که از نظر جنسی فقط(x) هستند تولید می کنند در حالی که آقایان دارای دو نوع اسپرم(x) و(Y) هستند . در حقیقت این آقایان هستند که جنسیت سلول تخم را مشخص می نمایند بدین ترتیب که اگر تخمک (x) با اسپرم(x) لقاح یابد جنین مونث شده و اگر تخمک (x) با اسپرم (Y) لقاح یابد جنین مذکر می شود. تخمک سلول بزرگی است که می توان آن را با چشم غیر مسلح مشاهده نمود، حرکت آن بسیار کم و سنگین است . اسپرم آقایان دو نوع است اسپرمی که  حاوی کروموزوم(Y)  است سر گرد و دم بلندی دارد، با سرعت بیشتری حرکت می کند، نسبت به کروموزوم های اسپرم (x) طول عمر کمتری دارند و ضعیف تر و کوچکتر از آن نیزمی باشند . این در حالی است که اسپرم های حاوی کروموزوم(x) دارای سر بیضی شکل بوده،درشت و  سنگین هستند ، طول عمر بیشتری دارند و به کندی حرکت می کنند. نکته قابل توجه آن است که  تعداد اسپرم های(Y)  بسیار بیشتر از  اسپرم های (x)است  و این جبران کننده نقطه ضعف آنهاست و موجب یکسان شدن تعداد موالید دختر و پسر می شود.

به واقع تفاوت بین این دو نوع اسپرم ،پایه و اساس انتخاب جنسیت را شکل می دهند  و تمامی روش های انتخاب جنسیت نیز بر این اصلِ تفاوت ها استوارند. اسپرم های (Y) به محیط اسیدی  و اسپرم های (x) به محیط قلیایی حساسند و به سرعت در این محیط ها از بین می روند، لذا،پزشکان به این خاصیت فطری اسپرمها، توجه ویژه ای مبذول داشته و از شستشوهایی اسیدی و قلیایی در جهت تعیین جنسیت استفاده می نمایند.

تعیین زمان تخمک گذاری در تعیین جنسیت نقش  اساسی دارد ، اگر مقاربت در زمان های تقریبی تخمک گذاری صورت گیرد، جنین پسر خواهد شد ؛ زیرا در این زمان ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر و رقیق تر است و از آنجایی که ارتجاع پذیری  بیشتری دارد،حرکت اسپرم های (Y) بسیار راحت می شود و سریعتر به تخمک رسیده و لقاح می یابند اما اگر مقاربت یک تا سه روز بعد و یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد شانس پسر شدن به شدت کاهش می یابد و احتمال دختر شدن زیاد می شود.

(تمامی روش های تعیین جنسیت باید چند ماه قبل از بارداری شروع شوند، چرا که اگر یک روز هم از لقاح بگذرد جنسیت جنین مشخص شده و دیگر نمی توان آن را تغییر داد)

 

 

ارگاسم زن در هنگام مقاربت ،عامل دیگری در تعیین جنسیت است. به هنگام ارگاسم زنانه ترشحات با PH قلیایی از دهانه ی واژن ترشح می شود که همزمان با انقباضات عضلات واژن باعث بالا راندن اسپرم های (Y) شده و حرکت آنها به داخل رحم آسان تر می شود  در این صورت احتمال پسر شدن جنین بسیار است. 

 

 ماه های سال

با استفاده از جداولی، سن مادر را با زمان حاملگی در نظر می گیرند و بر این اساس تعیین می کنند که بارداری در هر ماه که اتفاق بیفتد احتمال کدام فرزند بیشتر است.

اگر تمامی موارد مطرح شده فوق ، به طور همزمان و زیر نظر فرد مجرب در تعیین جنسیت و به درستی انجام شود می توان به حصول نتیجه دلخواه امیدوار بود .همان طور که پیش از این نیز مطرح شد تعیین زمان تخمک گذاری بسیار مهم می باشد و تجربه و دقت فراوانی را طلب می کند.

تمامی این روش ها باید چند ماه قبل از بارداری شروع شوند، چرا که اگر یک روز هم از لقاح بگذرد جنسیت جنین مشخص شده و دیگر نمی توان آن را تغییر داد.

 لذا، توصیه می کنیم اگر قرار است تعیین جنسیتی انجام شود حتما قبل از بارداری و با استفاده از دانش و تجربه یک متخصص عالم صورت پذیرد.

 

 

 

برگرفته شده از سایت تبیان



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در پنج شنبه 90/8/5 ساعت 5:0 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


<   <<   6   7   8   9   10      >
http://www.games-casino.us/
با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید