حضرت حجة الاسلام و المسلمین  »آقاى حاج سیّدمحمد تقى حشمت الواعظین طباطبائى  قمى « داستانى را از »آیت الله العظمى مرعشى نجفى قدس سره « اینچنین نقل فرمود:
یکى از علماى نجف اشرف ، که مدّتى در قم آمده بود، براى من چنین نقل کرد که : من مشکلى داشتم به مسجد جمکران رفتم درد دل خود را به محضر حضرت بقیة الله حجةّبن الحسن العسکرى امام زمان «عجل الله تعالى فرجه الشریف « عرضه داشتم و از وى خواستم که نزد خدا شفاعت کند تا مشکلم حل شود.
براى همین منظور بکرّات به مسجد جمکران رفتم ولى نتیجه اى ندیدم . روزى هنگام نماز دلم شکست و عرضکردم : مولاجان ، آیا جایز است که در محضر شما و در منزل شما باشم و به دیگرى متوسل شوم ؟ شما امام من مى باشید، آیا زشت نیست با وجود امام حتّى به »علمدار کربلا قمربنى هاشم (ع «( متوسل شوم و او را نزد خدا شفیع قرار دهم ؟!
از شدت تاثر بین خواب و بیدارى قرار گرفته بودم . ناگهان با چهره نورانى قطب عالم امکان »حضرت حجّت بن الحسن العسکرى عجل الله تعالى فرجه الشریف «مواجه شدم .
بدون تامل به حضرتش سلام کردم .
حضرت با محبت و بزرگوارى جوابم را دادند و فرمودند: نه تنها زشت نیست و نه تنها ناراحت نمى شوم به علمدار کربلا متوّسل شوى ، بلکه شما را راهنمائى هم مى کنم که به حضرتش چه بگویى .
چون خواستى از حضرت ابوالفضل (ع »( حاجت بخواهى ، این چنین بگو: «یا اباالغوث ادرکنى » اى آقا پناهم بده »

ختمی دیگر:

حضرت حجة الاسلام و المسلمین جناب ((حاج آقاعلى رباّنى خلخالى )) مؤ لف کتاب شریف چهره درخشان ((قمر بنى هاشم ابوالفضل العباس (ع ))) فرموده اند:
یکى از موثقین محترم که سالهاى متمادى مجاور کربلا بود، در شب یکشنبه ربیع الثانى 1414 در حرم مطهر کریمه اهل بیت ((حضرت فاطمه معصومه (علیهاالسلام ))) نقل کردند.
صاحب کتاب معالى السبّطین ، ((مرحوم شیخ مهدى مازندرانى )) سال 1358 هجرى قمرى در کربلا ایّام ماه مبارک رمضان در چند جا منبرى رفت و آخرین منبرش در رواق ((حضرت ابوالفضل العباس (ع ))) بود. مرحوم مازندرانى یک شب فرمودند: هر کسى فردا شب به اینجا، یعنى : به رواق ((حضرت ابوالفضل العباس (ع ))) بیاید، تحفه اى به او خواهم داد. فردا شب ما نیز در آن مجلس حاضر شدیم ، ایشان ، توسل و ختمى براى ((حضرت ابوالفضل العباس (ع ))) نقل کرد که انجام آن وقت معیّن و ساعت و روز مشخصى ندارد.
طریقه ختم را این طور بیان فرمودند:
((ابتدا 133 مرتبه صلوات بفرستد (اللهم صل على محمد و آل محمد) نیز 133 مرتبه بگوید: یا عباس یا عباس ... و بعد از آن مجددّا 133 مرتبه بگوید (اللهم صل على محمد و آل محمد) و این عمل را هر روز انجام دهد تا حاجتش برآورده شود.))
ناقل مطلب افزودند من براى بر آمدن حاجتى ، بعد از اتمام ماه رمضان مزبور از همان روز اول شوال این ختم را شروع کردم ، روز هشتم شوال حاجتم برآورده شد.
و خواسته من این بود: ((من در کربلا بودم و مادرم در ایران به سرمى برد و مى خواستم وى نیز به کربلا بیاید.
((حضرت عباس (ع ))) عنایت فرمودند و حاجتم آمدن مادر به کربلا روا شد.))
11 از بیاض خطّى موجود در کتابخانه مرحوم آیت الله العظمى ((آقاى حاج سیّد محمد رضا گلپایگانى رحمة الله علیه )) طریقه ختم و توسل به ((حضرت عباس (ع ))) را این چنین نوشته است .
از شب جمعه یا شب دوشنبه قبل از نماز صبح شروع تا وقت نماز صبح تمام شود، دوازده روز، و هر روز یکصد و سى و سه مرتبه بخواند:

اى ماه بنى هاشم خورشید لقا عباس

اى نور دل حیدر شمع شهدا عباس

از دست غم دوران من رو به تو آوردم

دست من بیکس گیر از بهر خدا عباس


ختم مجربّ دیگر 12 آیت الله سید نورالدین میلانى فرمودند: مرحوم آیت الله آقاى سیّد محمّد رضا بروجردى قدس سره از علماى بزرگ حوزه علمیه کربلا بودند که اخیرا در مشهد مقدّس در جوار حرم مطهرّ حضرت ثامن االائمه على بن موسى الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء سکنا گزیده بودند.
از ایشان در عداد مراجع یاد مى شد ولى عمرش وفا نکرد.
مرحوم بروجردى ، آن زمان که در کربلا ساکن بودند، براى آشتى و حسن رفتار بین عیال و مادرشان به حضرت اباالفضل (ع متوسل مى شوند و نتیجه خوبى مى گیرند به طورى که صفا و صمیمّیت کامل بین همسر و مادر ایشان برقرار مى گردد. وسل ایشان به این نحو بوده است : طبق مشهور 133 بار به عدد نام حضرت ابوالفضل العباس (ع ) و ذکر یا کاشِف الْکَرْبِ عَنْ وَجهِ الْحُسَینِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ (ع 13 و نقل کرده اند که ((مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین اصفهانى (معروف به کمپانى ) قدس سره )) مى فرمودند: این کر، صحیحش این است ((یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجهِ الْحُسَینِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخیکَ الْحُسَیْنِ (ع )))
مرحوم اصفهانى ، استاد مرحوم پدرم ، آیت الله العظمى ((آقاى سید محمّد هادى میلانى قدس سره )) بودند و منزل ما زیاد تشریف مى آوردند.
بروز کرامت در وادى البکا: در دیوان ملا عباس شوشترى ، متخلص به شباب چاپ (1312) آمده است .

 

اگر دلت شکست ماراهم دعا کنید

 



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در یکشنبه 90/9/13 ساعت 7:53 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت